
Financial Manager, Hedengren
Helsinki, Uusimaa
Työpaikan kuvaus
Hedengren on vuonna 1918 perustettu suomalainen perheyritys, joka harjoittaa teknisten tuotteiden maahantuontia, vientiä sekä suunnittelu- ja asennustoimintaa. Toimialamme kattavat turvallisuustekniikan, talotekniikan ja suoramyynnin. Konsernimme työllistää noin 260 henkeä ja toimimme Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Menestyksemme perustuu oppimiseen, kykyyn vastata asiakkaiden tarpeisiin ja tuottaa positiivista asiakaskokemusta. Olemme alamme merkittävä tekijä, kiinnostava työpaikka sekä työyhteisönä toisiamme kannustava. Hyvinvointimme on yrityksellemme tärkeää ja siihen panostetaan. Tutustu meidän tarinaamme: www.hedengren.fi.
Haemme pääkonttoriimme Helsingin Lauttasaareen
Financial Manageria
vastaamaan konsernimme talouspalveluiden ohjaamisesta, kehittämisestä sekä sujuvasta yhteistyöstä liiketoimintojemme kanssa. Innostavatko konsernitilinpäätökset ja laskenta, vetääkö sinua puoleensa taloushallinnon prosessien ja oman tiimin kehittäminen, koukuttaako numeerisen tiedon analysointi? Jos tunnistat itsesi, niin Financial Managerin paikka saattaa olla juuri sinua varten.
Sinun työnkuvaasi kuuluu ulkoisen laskennan kokonaisuus sekä tytäryhtiöidemme taloustoimintojen konserniohjaus ja controller yhteistyö. Työpöydältäsi löytyy niin tilinpäätösprosessi- ja raportointi sisältäen konsernin kuukauden katkot, konsolidoinnin, tilitarkastajayhteistyön ja veroilmoituksen kuin konserniyhtiöiden kustannus- ja käyttöpääoman kontrolloinnin. Hallinnoit lisäksi konsernimme sisäisiä palveluveloituksia sekä vastaat siirtohinnoittelusta. Esihenkilön roolissasi tuet kuuden hengen tiimiäsi heidän päivittäisissä työtehtävissään, johon kuuluvat mm. yhtiö-, konserni– ja käyttöomaisuuskirjanpito, luotonvalvonta, reskontrat sekä maksuliikenne.
Yhteistyössä talousjohtajan ja business controllerin kanssa tuette konsernijohtoa päätöksenteossa strategisella sekä operatiivisella tasolla. Osana konsernihallinnon tiimiä, olet mukana myös mahdollisissa yhtiöjärjestelyiden suunnittelussa ja toimeenpanossa sekä yhteisten prosessien, työkalujen ja kontrollien suunnittelussa ja tehostamisessa.
Sinulla on vahvat näytöt soveltuvista tehtävistä, kuten talouspäällikön tai group/ financial controllerin vastuista sekä tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto tai muu laskennan/rahoituksen tutkinto. Haluat tukea, valmentaa ja haastaa konserniyhtiöiden liiketoiminnan vastuuhenkilöitä taloustavoitteiden osalta ja olla mukana kehittämässä taloustoimintojamme aktiivisesti. Erityisesti arvostamme kokemustasi prosessien automatisoinnista sekä O365 ympäristön ja ERP järjestelmän tehokkaasta hyödyntämisestä työssä. Keskeisimmät työkalusi meillä olisi O365, Digia Enterprise, Tabella sekä Qlikview.
Nopeammin pääset tehtäviin käsiksi, jos sinulla on kokemusta kansainvälisessä konsernissa toimimisesta tai palveluliiketoiminnan taloustoiminnoista.
Työsi on itsenäistä, mutta sitä tehdään paljon myös yhdessä. Olet jämpti, taitava priorisoimaan ja läpiviemään useaa tehtäväkokonaisuutta rinnakkain. Esihenkilönä ja kollegana kansainvälisessä yhtiössämme ja yhteistyössä sidosryhmiemme kanssa olet joustava ja luonteva. Verkostoidut ja matkustat tarvittaessa mielelläsi. Työskentelet sujuvasti suomeksi ja englanniksi. Ruotsin kielen taito on eduksi.
Huippua ei kukaan voi saavuttaa yksin. Vain yhdessä tekemällä voimme päästä tavoitteeseemme. Tervetuloa yhteiselle matkalle!
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä. Lisätietoja antaa S&S Consulting Oy:n konsultti Vivi Stening, p. 0500 773 755.
Lähetä hakemuksesi ja CV:si palkkatoiveineen rekrytointijärjestelmäämme osoitteessa
https://www.ssconsulting.fi/fi/avoimet-tyopaikat/ 3.3.2021 mennessä. Täydennä hakulomakkeen tiedot huolellisesti, erityisesti henkilötietojen ja työkokemuksen osalta. Tämä on meille tärkeä rekrytointi, joten käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana. Älä siis suotta odottele viime hetkeen asti.